אז חיברנו את השאלון הכיפי הזה ומדי פעם בפעם נביא לכם את התשובות של מורים שונים ליוגה שאנחנו אוהבים ומעריכים ובעיקר סקרנים לגביהם. הפעם התיישבנו עם אביגיל אריאלי המקסימה וזה מה שהיה לה להגיד.

 

1. מה היא האסאנה האהובה עליך ולמה?

 

זה משתנה ומתגוון כל הזמן, אבל יש אחת שתמיד חוזרת – טריקונאסנה. זה פשוט נעים בגוף. מינון מושלם בין מאמץ להרפיה. אפשר ללמד ולבצע אותה אחרת כל פעם, להדגיש אלמנטים אחרים בה, כך שהיא נשארת מעניינת וחדשנית גם אחרי אינסוף פעמים. התחושה מגיעה למקומות בגוף שכמעט אף אסאנה אחרת לא מגיעה אליהם. האגן מתרונן.

 

2. מה היא האסאנה המאתגרת ביותר בשבילך ולמה?

 

כל מה שמכביד על רגל ימין. כל כפיפה לפנים על רגל ימין, כל רוטציה פנימה ברגל ימין. הרגל ה"ימנית" שלי היא רגל שמאל.

 

3. איך נפגשת ביוגה לראשונה?

 

למדתי משחק אי שם בסוף שנות השמונים ושם התוודעתי לפינה באוש אשר שינתה את חיי. הבנתי שאני רוצה לנוע, להתבטא בתנועה, לעסוק בתנועה. מן הסתם קראתי לזה תאטרון תנועה והלכתי לעשות סדנא פה בארץ, שתכשיר אותי להתקבל ללהקתה של פינה באוש. אחרי כמה שיעורים היה ברור שאני רחוקה מאוד מהיעד ואז במהלך חזרות לאיזה סרט אחד השחקנים פתאום סובב את הכתפיים באי נוחות ואמר "אחח אני מרגיש את כל הגוף שלי, עשיתי אתמול יוגה.". דווקא זה שכאב לו עשה לי את זה. יוגה לא הייתה אז טרנדית, לא היה סטודיו ליוגה בכל רחוב בתל אביב, אנשים לא הסתובבו עם מזרונים כאביזר שבשגרה. ביררתי איתו את הפרטים והוא שלח אותי לשינקין לאחד – גילי חרובי. אחרי השיעור הראשון שבו כמעט איבדתי את הרגל ואת השכמה ידעתי שמצאתי. ידעתי שזה לכל החיים, זו הייתה תגלית.

 

4. מה (או מי) מעורר בך השראה?

ווואו זו שאלה קשה. הכל ושום דבר. אנשים, נוף, רגעים, רוח שמלטפת את הפנים, שקט, רעש, תנועה, חלום, סרט, ספר. ההשארה כמו קיימת שם כל הזמן בפנים ומחכה להזדמנויות לצאת החוצה. אם אני נותנת לה, היא באה. לא היא הבעיה.

 

5. מה (או מי) מאתגר אותך?

אני מאתגרת אותי. נורא קשה איתי.

 

6. אם היית יכול/ה לשלוח מסר לעצמך בתור ילד/ה, מה היית אומר/ת?

רק מהשאלה אני יכולה לבכות. הייתי אומרת כך: "אף אחד לא מחזיק את האמת אצלו. את בסדר, טובה ויפה בדיוק כפי שאת. תמשיכי להיות את. זה רחב ועמוק ואינסופי, אל תצמצמי את זה. ו – יהיה בסדר מה? לא צריך לפחד כל כך הרבה."

 

7. באיזה מקצוע, מלבד לימוד יוגה, היית רוצה להתנסות?

אני שחקנית, מנחה בטלוויזיה, יוצרת סרטים (דבר חדש!) אימא, לומדת פסיכולוגיה, מלמדת מיינדפולנס. בשלב זה אני מרוצה…

 

8. באיזה מקצוע ממש לא היית רוצה להתנסות?

משפטים. וכל מה שקשור במיסים והתחשבנויות.

 

9. איזה חלום שלך הגשמת לאחרונה?

כתבתי וביימתי סרט קצר. זה היה חלום שנדרשה נחישות אינסופית כדי להגשימו. מאוד גאה בו. מאוד

 

10. איזה חלום שלך עוד לא הצלחת להגשים?

את הסרט הבא שלי. וליסוע לטיול ארוך בעולם.